Jag har ett Tapwell takduschpaket som jag installerade för ca 1 år sedan. Jag har från och till haft problem att få ordentligt med värme ur blandaren och temperaturen varierar ibland medan man duschar. Jag har fjärrvärme och får ut massor av varmvatten ur alla andra kranar i huset så matningen av blandaren bör inte vara problemet.

Någon annan som upplevt samma problem med Tapwell? Är kvalitén på Tapwell helt enkelt för kass?
 
Vi har 3 tapwellblandare i vårt hus varav en till badkaret. Har absolut inga problem. Efter att jag hade köpt den första så ringde jag till min rörmokare för att fråga vad han ansåg om märket. Enligt honom så var det bra kvalité och han hade själv en tapwellblandare i badrummet. Jag köpte inte blandaren genom honom så han hade ingen personlig vinst i att rekommendera märket.

Vi hade till en början lite problem med att det inte blev tillräckligt varmt, men det visade sig bero på att min sambo inte dragit på varmvattnet ordentligt på det röret. Har du kollat att det inte är något sånt? Det är ju separata rör så värme i de andra blandarna säger ju ingenting om tillflödet till den här. Fast om det är ojämn värme och inte bara att det är för kallt så kanske det inte är det som är problemet.

Lite spånande från en som inte har en aning kan man nog sammanfatt det här till...
 
Vi installerar massor med Tapwell och ja, Dom e rätt kassa.
 
Jag har varit i kontakt med affären där jag köpte duschen och de ska skicka en ny insats eller så från Tapwell. Jag återkommer med om reservdelarna löser mitt problem.

Jag tror inte det kan vara dåligt flöde till duschen men jag får väl ha det i bakhuvet om inte reservdelarna löser mitt problem.
 
Typiskt termostatproblem, har byt mängder med termostater från de flesta märken beror oftast på smuts. Tycker att du även ska skruva loss blandaren och rensa filtren som sitter vid anslutningarna. I ditt fall har smutsen även åkt in i känselkroppen inuti termostaten och gör att den beter sig illa.

Har haft samma problem alla större svenska märken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.