Vi fick förra året en IVT 402 frånluftsvärmepump installerad. Vi upplever dock att mängden varmt varmvatten som finns tillgängligt är ganska liten. Tex så räcker det endast till att fylla ett badkar till hälften (av maxvolymen), vilket känns som betydligt mindre än de 258 liter som annonseras.

Har någon upplevt samma problem och/eller vet vad det kan bero på?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Radera din andra tråd.

Ӥ 5.10 Dubbelposta inte
Posta inte samma fråga i flera olika delforum.”
[länk]

Vilken temperatur på tappvarmvattnet?
Vilket flöde på tappvarmvattnet?

För dessa 258 liter är vid 40°C & 12 liter/minut.
Tack för att du uppmärksammade det, dubbelpostningen var ett misstag. Jag försökte gå ändra delforum. Med det sagt så verkar jag inte kunna radera den andra tråden. Vet någon hur man gör?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Radera din andra tråd.

Ӥ 5.10 Dubbelposta inte
Posta inte samma fråga i flera olika delforum.”
[länk]

Vilken temperatur på tappvarmvattnet?
Vilket flöde på tappvarmvattnet?

För dessa 258 liter är vid 40°C & 12 liter/minut.
Jag har inte tillgång till att kolla temperaturerna ller flödet just nu. Men jag trodde att de angivna 258 literna betydde att värmepumpen hade en tank på 258 liter, men när jag tänker efter så förstår jag att det inte kan vara så :thinking::crysmile:
 
H Hans_H skrev:
Tack för att du uppmärksammade det, dubbelpostningen var ett misstag. Jag försökte gå ändra delforum. Med det sagt så verkar jag inte kunna radera den andra tråden. Vet någon hur man gör?
Man har bara en timme på sig att redigera/radera ett inlägg, efter det så går det att anmäla inlägget till moderator och be om redigering/radering, men det är sällan moderator redigerar/raderar, det beror på vad det gäller mm.

”§ 5.1 Redigering och radering av inlägg”
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.