Tappvatten värmen har rätt så abrupt gått från att på varmaste så bränner man sig rejält, till att vara knappt ljummet.
Fjärrvärme vattnet fram till värmeväxlaren är varmt, så inga problem här vad jag kan se.
Kan lite mer än inget om detta, men har gjort lite olika försök att komma underfund med vad problemet kan vara.
Någon som kan tipsa om vilket mitt nästa steg i undersökningen kan vara.
Håller på och renoverar på ovanvåningen. Där har vi plockat bort fyra radiatorer, och ledningarna är pluggade. Kan detta påverka även tappvattnet?

Bifogar lite bilder så ni ser hur det ser ut. Lägger lite text där jag gjort åtgärder.
Så här ser det ut.
11.jpg


6.jpg
Har skruvat fram och tillbaka på denna och bankat lite på den ifall det skulle vara att denna kärvar.
Går det att skruva av reglerventilen och kolla eller byta denna? Hittar ingen sådan som reservdel, utan bara ett helt kit för typ 6500!

9.jpg
Har skruvat av plaströren och blåst igenom dessa för att försäkra mig om att det inte är stopp i dem.

4.jpg
Har skruvat av och rensat filtren här.
vänster tror jag går till tappvattnet, för det är ljummet. Satt en hel del svart nästan gummiaktigt skräp här. Ingen effekt när jag tog bort det dock.
Den högra som är riktigt varm hade inget i filtret.

10.jpg
Antog att detta var någon form av avluftning(?) skruvade lite på denna så att det kom ut vatten


Lite andra bilder ifall det kan vara till hjälp.
1.jpg
7.jpg
2.jpg
 
Tack ska kolla!
 
Skruvade av detta paketet och öppnade rengjorde och satte ihop igen.
Såg inget konstigt alls med det, så kändes inte som att det var något fel på det.
6.jpg

Kopplade av dessa slangarna så att det sprutade vatten åt alla håll.
9.jpg

Satte igång kranen och ut kom enormt brunt vatten ett slag, sen fungerade värmen igen. Vilken av alla manövrar jag gjort som gjorde så att det fungerar igen har jag ingen aning om :)
Nu låter det som att det strömmar vatten igenom som rena rama Niagara fallet trots att inget vatten används. Kanske brukar låta så, men för att kåpan nu står på golvet så märks det mycket mer. Gick såklart inte gick att komma åt och skruva när den var på plats.
 
Vilken temp på VV har du nu, när du inte tappar VV så ska det inte låta något, kan göra det om det är minus ute och FJV levererar värme då kan det fräsa i den
 
Har 56 grader.
Mätaren har gått från 0207,044 till 0207,050 på en timme. Vet inte hur mycket detta är.
 
Har du bra VV nu så är det FJV som låter när den värmer huset, är rätt stort tryck på flödet i dom rören bara avvakta och njut av värmen
 
Det ska jag göra, tack så mycket!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.