Jag har ett rör som rostat sönder och står och droppar vatten vid golvet i bastun så jag får lägga handdukar runt röret som suger upp vattnet. Det är inte krispanik men då hela Göteborgs rörkrökare verkar vara bokade i 3 veckor framåt måste jag lista ut hur jag kan bibehålla tappvarmvatten själv ett tag. Bor i en tvåplans-villa och läckaget är på nedre plan.

Så här ser installationen ut i princip:
Schematisk bild av en värmepanninstallation med etiketter och en frågeteckennotering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har stängt av värmen i menysystemet så att det cirkulerar inget vatten i kretsen. Jag har stängt returen från radiatorkretsen men kan inte hitta någon avstängning på framledningen (vet inte om det spelar någon roll). Dock så verkar det inte sluta droppa vatten.

Frågan är om jag kan bibehålla tappvarmvattnet och få det att sluta droppa? Behöver allt vatten från radiatorkretsen dräneras innan det slutar droppa vid golvet? Kan det gå ut vatten i radiatorkretsen när jag fyller på tanken i pannan trots att cirkulationen är avstängd? (tanken måste vara fylld för att värmeväxlaren till tappvarmvattnet ska fungera)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.