Har en fristående utebastu i stugan som jag hade tänkt dra in vatten i och på insidan ha en enkel tappkran typ denna http://www.rinkabyror.se/artikel/tappkran-15r/ Hade tänkt dra röret rakt ut genom väggen och sedan ner efter ytterväggen till slangen som kommer från brunnen. Men får inte riktigt ihop hur jag ska göra. Jag måste ju ha någon typ av fäste vars jag skruvar tappkranen men hittar bara för dubbelfäste på rinkabyrör. Har även hemma 15x2.5 Pexslang som jag tänkte använda för att dra vattnet från tappkranen till slangen från brunnen. Någon som har lite bättre koll och kan hjälpa till att kolla vad jag kan tänkas behöva.
 
Hade hels velat ha någonting som går rakt bakåt så att röret är helt gömt i väggen.
 
Krilleman
vatette.se
 
Krilleman
Nej den kombinationen är inte OK för tappventilen inte har klämringsände, (den har R15 slätende - tex för fiberpackning)

Det är där det skiljer sig från vatettes lösning, Vatettes tappventilventil för rak genomföring är typgodkänd!

Ska du ha biltemas utrustning får du gå ut med ditt rör ur väggen med din länkade täckbricka, sätta en 15mm vinkel uppåt, och dra en synlig snutt upp till tappventilen med ett "S" på för dom bygger olika mycket ut från vägg, men då behövs en halvkoppling och ett ventilfäste också.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.