Hej!

Har en brådskande fråga! Jag håller på att tapetsera i h är nästan färdig. Hybrisen har varit STOR "jag är så bra på det här." "Jag ska nog börja jobba med det här".

Well, nu sitter jag på golvet och surar.

HUR får mna raka och snygga kanter på ca 10mm runt fönster utan fönsterfoder?!

Det går åt helvete och sambon, som är tämligen oskyldig, får snart skäll för att than inte löst problemet (han jobbar och har alltså inte engagerat sig i mitt tapetseringsprojekt eftersom det är... Mitt projekt).

Som ni ser så har jag börjat och det gick åt h*vete pga. Ojämt, olika tjocklek osv osv.
 
  • Tak med blommigt mönster och en del av ett fönster. Inomhusutsikt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En vass kniv och en bra linjal att skära mot
 
S Stuff skrev:
En vass kniv och en bra linjal att skära mot
Jo men det blir ju inte rakt, fönstret r liksom inte rakt
 
sobr83 sobr83 skrev:
Jo men det blir ju inte rakt, fönstret r liksom inte rakt
Inte säker på vad du menar, men när jag tittar på bilden ser det ut som att snittet är snett.
Men det kanske inte är det som är problemet/lösningen?

Själv brukar jag använda mitt hultafors mst 180 och en tapetkniv.
 
Finns en tapetskärare med vingar som man ställer med distanser så man får rätt avstånd kolla i närmaste färghandel
 
Bo arnold Bo arnold skrev:
Finns en tapetskärare med vingar som man ställer med distanser så man får rätt avstånd kolla i närmaste färghandel
Har en sån men det gick åt helvete. Fick in snitsen sen men skar då typ på fri hand och det gick bra 😅
 
S sblixten skrev:
Inte säker på vad du menar, men när jag tittar på bilden ser det ut som att snittet är snett.
[media]Men det kanske inte är det som är problemet/lösningen?

Själv brukar jag använda mitt hultafors mst 180 och en tapetkniv.
Tack! Ja jag hade ju alla verktyg men kunde liksom ändå inte få ett rakt snitt. Höll på att bli galen. Men nu är jag färdig och vi blev nöjda, till slut 😅 :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.