Hej !

Skall tapetsera en vägg som det är sån där "träflis tapet" på. Alltså det ser ut som om dom har limmat väggen och sen kastat på massa träflis för att få struktur på väggen och sen målat den i den önskade färgen för ägaren ! Var i färghandeln och handlade tapet och förklarade det hela för dom ...använd coverup sa dom till mig skall täcka mindre sturktur enkelt . (och jag är inte sugen på att bredspackla hela väggen ) . Gjorde ett ryck nu ikväll med att få upp coverupen ...limmade med våtrumslim flödigt på väggen som jag läst mig till och skulle sätta upp första våden. Nu till det konstiga ....den fäster inte ? använder alla mina tapetserar verktyg osv men inget av det hjälper. den bara ramlar ner hela tiden. blev måttligt sur om man säger så. Har jag missat nåt som ni kanske tänker på ...så vill jag gärna ha tips på det .

Mvh Thomas
 
Har aldrig använt denna men du kan ju prova med att lägga på lim på tapeten också.dvs både på väggen och tapeten
.funkar inte det så har nog ditt underlag för lite anläggningsyta.
 
B
fel sida på våden?
har du tvättat väggen innan?
är det gammalt lim?
 
Hej ..tack för svaren . Nja jag kollade så att det var rätt sida på våden ,nej jag har inte tvättat väggen innan . den målades för ca 3 år sen med en vanlig vit väggfärg . och limmet köpte jag i färgbutiken samtidigt som tapeten och allt annat .
 
Hej!

Jag jobbar själv som målare och vet att många har problem med coverup, den rammlar ner eller så blir inte resultatet det man önskat. Varför inte bredspackla istället, om du tycker att det är svårt så anlita en målare(till spacklingen). Coverup är ju inte direkt billig heller.

//Fredrik
 
jag håller med freddy.coverupen funkar inte..Om ni undrar detta så är jag själv målare.har testat det hemm hos mig skulle aldrig göra det på ett jobb hoss en kund.Det blir dyrare för kunden.så det är bättre att anlita en målare som kan eventuellt gör under behandlingen.
 
Underligt.. det borde som "ikeahantverkaren" skrev vara för liten fästyta på väggen då.. Kan man kanske springa över med en elektrisk slipmaskin "lite hastigt" för att få en liite jämnare yta?

Vi har använt "easy cover" i ett par rum och aldrig haft problem. Enbart lim på väggen.
 
Jag skulle alldrig rekomendera denna produkt till någon privat kund.Man alldrig ersätta en duk att få en slät yta.Är ytan ojämnt bakom då får du blåsor bakom duken och det syns.Inte fint det
 
Har satt easy cover på väv utan några problem med att få den att fästa och resultatet var kanon. Bredspackla tar längre tid och måste slipas vilket också tar tid, ger en massa damm och är jobbigt, finns ingen anledning att bredspackla en sån vägg. Men ramlar allt ner igen finns väl inget alternativ till bredspackling.
 
Jag kan bara svara för mig själv som yrkesman.
Easy cover är mycket krångligare, tar längre tid och blir betydligt dyrare än bredspackling. MEN, jag har bredspacklat förut.
 
Bredspackling är svårt och dammigt. Men billigare så jag önskar jag kunde...

HAr satt Cover på masonit, trätex och betongväggar. Spacklade det värsta först och har målat eller tapetserat efteråt. Aldrig haft minsta problem. Har använt våtrumslim (ÖB) enl tillverkarnas rekomendation och klistrat direkt på väggen. Kommer att göra det igen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.