Hur gör man om man bara vill tapetsera halva väggen, exempelvis från golv till tak, men bara halva väggens bredd? Där tapetvåden börjar får man ju en övergång mellan två ytskikt, exempelvis målat och tapetserat. Finns det någon slags list man fästa eller vad gör man?
 
Vad menar du är problemet?
 
Kanten är så ytterst liten så det behövs ingen list, det kommer bara se konstigt ut.
 
Jag oroade mig bland annat för att man kanske kan "komma åt" tapetkanten och på så vis få den att lossna. När man tapetserar en hel vägg är ju alla kanter relativt skyddade, förutom där våderna överlappar varandra då. Kanske oroar mig i onödan?

Har någon av er tapetserat en halv vägg och vet hur det funkar och ser ut i praktiken?
 
zachris skrev:
Jag oroade mig bland annat för att man kanske kan "komma åt" tapetkanten och på så vis få den att lossna. När man tapetserar en hel vägg är ju alla kanter relativt skyddade, förutom där våderna överlappar varandra då. Kanske oroar mig i onödan?

Har någon av er tapetserat en halv vägg och vet hur det funkar och ser ut i praktiken?
Har inte tapetserat halvvägg, men däremot stannar våra fondväggar ca 3 cm från varje väggvinkel (övergång mot vit vägg) och det ser inte ett dugg konstigt ut. Det viktiga är såklart att limma ordentligt så att den inte släpper vid övergången.

Jag tror definitivt att du oroar dig i onödan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.