Hej.
Mitt första inlägg :D

Har några dörrar, dörrfodrar samt fönsterfodrar som måste frächas upp.
Min första tanke var att måla allt. Jag började med att slipa en av dörrfodrarna
och insåg snabbt att det kommer att ta mig en evighet att få det snyggt.

Frågan är om man kan tapetsera dörrfodrarna, fönsterfodrarna och kamrarna istället?:blushing:
 
Jag tapetserade kylen och frysen. Testa på ett ställe, men det blir nog snabbt skitigt. Underarbetet är i stort sett det enda som syns så skippa inte det.

Tid är nog det enda vi har.
 
@Koste --tack för svaretd^_^b
Jag har tidigare sett tapetserade dörrar, så det är nog ingen fara. Men jag tänkte på dörr- och fönsterfodrar (listerna runt kamrarna har jag för mig :blushing:).
Har du någon erfarenhet av det?
 
Kan du väl göra, men det beror också på vilka foder du har. Helt släta eller? Tror dock inte att det håller sig snyggt så länge, tapet är känsligare än färg.
 
@morsan
Jo de är släta.
hmmm
Finns det tapeter som är elastiska? Typ något som beter sig som eltejp? :wow:
Tänk va skönt det hade varit om någon snille uppfann tejp som man använde istället för färg.d^_^b Bara tejpa på. Tröttnar man så är det ta bort tejpet och tejpa med ny färg. ;)
 
Ledsen att säga det men det kommer se apfult ut med det, så är det bara.
 
Bara att bita ihop och slipa/skrapa. Tapeter är djävulens påfund och borde komma med nedtagningsansvar, sätter man upp eländet ska man också vara ansvarig för att ta ner det, det är min övertygelse efter att ha rivit ner alla tapeter i vårat hus ;)
 
Börja inte ta genvägar i husenovering/fixning av hus. Har varit i så många hus där ägaren kluddat själv på så många ställen att det skulle gå fortare att och bli billigare att bygga nytt än att fixa till allt som ser för dj***ligt ut.
Det är lika lätt att göra rätt !!
 
Tack alla ni som har svarat. Jag anställde en målare som fixade (eller fortfarande håller på att fixa) karmarna och fodrarna.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.