Hej!
Jag har haft hantverkare hos mig som ska bredspackla och sen måla väggarna. Jag har sett dom bredspackla och slipa.
när jag va och kollade på målningen va det ränder på vissa väggar som enligt mig ser ut som tapetränder, eller typ easycover tapet. Ränderna är med samma avstånd som en tapetlängd
se bilder.
min fråga är, finns det nån logik i att det blir så? Eller har dom satt upp easycover utan att meddela mig?
Eller finns det nån annan förklaring?
 
  • Nymålad vägg med synliga ränder som kan tolkas som tapetskarvar eller bredspackling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny målad vägg med synliga vertikala ränder som liknar tapetskarvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nymålad vägg med synlig rand som liknar tapetskarv, bredvid vit golvlist och parkettgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mats-S
Spacklade man över gammal befintlig tapet?
I så fall kan det vara så att när den blivit fuktig av spacklingen släppt i kanterna, och därmed skapat förhöjningen som du ser.:thinking:
Annars så är det nog som du säger att man satt upp easycover tapet, men hur som helst så ska det inte se ut som det gör, säg till dom: Gör om, Gör rätt !
 
Kan bli så om man inte skrapar bort. Överlappet på tapeterna.
 
Tack för svar!
alltså det va tapet där innan som dom rivit ner för att bredspackla och sen måla. Jag har sett att dom rev ner den gamla tapeten.
 
Dom har ju tydligen inte tagit bort all. Gammal tapet.
 
Okej.
Kommer det bara bli värre eller kan man rätta till det utan att göra om allt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.