Blommig tapet i ett rum med vitmålade dörrkarmar, en väggklocka och en dammsugare, med tecken på att tapeten släpper i skarvarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Riktigt frustrerande! Jag är 61 år, har tapetserat själv i typ 40 år när jag behövt och de senaste åren med Non woven som har underlättat väldigt mycket, alltid perfekt resultat, ja, förrutom nu den här gången. Köpte en fin tapet på Rusta och hade en hink lim från Biltema som jag fått av en bekant. Allt såg perfekt ut i några veckor innan tapeten började släppa! Tänkte att jag kanske hade varit för snål med limmet så jag drog på lite mer i de lösa skarvarna, sex!!! ggr limmade jag om igen med samma lim innan jag gav upp och tog ett kraftigare våtrumslim. Nu sitter det fast men tapeten har krympt där jag limmat. Surt! Måste nog tapetsera om igen, blicken söker sig dit varje gång jag passerar, Rustas tapeter har jag använt tidigare utan problem, undrar om limmet är orsaken . Någon annan som har råkat ut?
 
Har aldrig hänt mig. Men jag har aldrig använt billigt lim. Det billigaste jag kört med är Coloramas egna. Annars kör jag alcro. Men det låter märkligt att det skulle vara sån enorm skillnad på en sån simpel sak. Surt som tusan för dig :(
 
  • Gilla
Peter Löberg
  • Laddar…
Nej, det låter ju helt osannolikt. Men det är klart, man ser ju inte om just den här batchen saknar det som lim bör ha för vidhäftning. Brukar inte heller använda oprövade fabrikat, men nu hade jag fått en oöppnad hink gratis, händer det igen tar jag inte emot den
 
Nej jag hade gjort samma som dig. Hade jag fått en rackare gratis hade jag garanterat använt det.
 
  • Gilla
Peter Löberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.