Köpte ett timrat torp fr 1900 för att ha som fritidshus, dock blev det mitt permanentboende istället. Idag har jag nån form av panel på innerväggarna, se bild, men vill ha tapet istället. Hur ska jag gå tillväga? Enl en snickares tidigare uttalande så behöver jag inte tilläggsisolera huset för stockarna ska räcka så nån isolering behövs inte. Räcker det att regla och sätta någon form av skiva?
 
  • Innervägg med vit panel och hyllor med dekorativa föremål i ett äldre timrat hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H helenah15 skrev:
Köpte ett timrat torp fr 1900 för att ha som fritidshus, dock blev det mitt permanentboende istället. Idag har jag nån form av panel på innerväggarna, se bild, men vill ha tapet istället. Hur ska jag gå tillväga? Enl en snickares tidigare uttalande så behöver jag inte tilläggsisolera huset för stockarna ska räcka så nån isolering behövs inte. Räcker det att regla och sätta någon form av skiva?
Beroende på hur raka/snea väggarna är så kan du ju antingen regla upp så att du får raka väggar eller kan du fästa gipsskivor direkt på väggarna idag men då bör de vara någorlunda raka. Går ju också fästa OSB först och sedan gips på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.