Vi håller på att byta rum här hemma och dottern vill då gärna byta. Hon är femton och tycker absolut inte om tapeten där inne, men min man och jag är mycket förtjusta i den. Går det att sätta någon annan sorts tapet på så att man inte skadar den under eller ska vi försöka kompromissa?
Tacksam för svar!
 
BirgitS
Välkommen till forumet!

Det går ju att sätta en tapet ovanpå en annan men det går ju inte att få bort den senaste utan att skada den undre. Vill man ha en nästan helt opåverkad vägg kvar får man sätta en ny vägg framför, alltså regla upp och sätta skivor som man tapetserar/målar på.
 
  • Gilla
linenr
  • Laddar…
A
Tycker dottern ska få nya tapeter om det inte är något alldeles särskilt speciellt i det rummet, men då kanske inte en tonårstjej ska ha det om det närmast är ett musieföremål. Tycker också hon ska vara den drivande i sin tapetsering, givetvis med hjälp från er vuxna.

Till frågan. Jag tror enda sättet är att bygga ett rum i rummet. Många timmars jobb som lämnar märken i golv och tak när det sedan ska rivas.

Mer pragmatiska lösningar är att tapetsera om när hennes rum blir något annat om några år. Finns tapeten ni gillar att köpa?
Finns någon annan tapet ni gillar ännu mer att köpa? Då ör problemet löst.
 
  • Gilla
linenr
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.