Noterar att Tanos har lanserat en Systainer-kompatibel verktygslåda kallad Tool-Box:

http://www.tanos.de/Tool-Box/index_en.html

Pris och tanke känns rätt OK, däremot är jag lite skeptisk till att det inte finns någon möjlighet till att dela in den i mindre fack för olika verktyg man förvarar stående. Smart att man kan snäppa ihop flera verktygslådor i varandra utan att klydda med handtagen.

Någon som har hunnit klämma på låddan?
 
  • Gilla
marcusen
  • Laddar…
Den var ny för mig, men jag gillar den starkt... känns mer som en väska att lägga "det man behöver för stunden, för jobbet i"
 
Precis! Hade de dessutom kostat på sig några skiljeväggar så hade man kunnat ha vissa saker mer permanent i den. Störigt.
 
Skulle vara fint om det fanns ett lock till den.
 
Någon som hittat den billigt på någon webshop?

//m
 
Festool , billigt ? :) ( kostar det så smakar det )
 
Visserligen, finns ju tanos egna utan logga som är lite billigare, och protool verkar det finnas tonvis av i tyskland, dock med lite oskäligt hög frakt :)
 
Jag har lite problem med att den inte har något lock. Har ni inget damm hos er?
 
Lock? Vill man ha lock så köper man lådan.
 
End skrev:
Lock? Vill man ha lock så köper man lådan.
Håller med, lådan är perfekt till handverktyg medan resterande läggs i lådor med lock

Jag har tex 3 andra öppna verktygslådor för handverktyg till olika behov (allt i allo, rörmokeri och el) men hade viljat ha som L-boxx egentligen för att det ska matcha bättre o vara lättare att ta med. Det hade varit smidigare att ta med sig lämplig uppsättning elmaskiner, skruvsortiment etc i L-boxx och öppen låda för handverktygen längst upp

Jag har ju tom bytt sänksåg för att det ska matcha så undviker helst systainer.
 
Redigerat:
End skrev:
Lock? Vill man ha lock så köper man lådan.
Ja, du har väl en poäng. Jag skulle dock kunna tänka mig att ha lock på när jag inte använder den. Under faktiskt bruk skulle locket på en vanlig systainer vara i vägen.
 
marcusen skrev:
Någon som hittat den billigt på någon webshop?

//m
Sök på systainer på google så hittar du den som första osponsrade länken.. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.