Min bror har ett båtprojekt och har stött på problem, jag föreslog ett inlägg här. Här kommer hans beskrivning av problemet.
Hej,
Jag har problem vid installation av tankmätare till Honda utombordare. Jag har en Honda tankgivare och en wema s5 25cm bränslemätare. Problemet är att visaren visar inverterat när jag kopplar in grejerna - dvs när tanken är tom visar den full och tvärtom. Jag testat att byta polerna. Några tips? Tack!
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
Antagligen en givare och ett instrument som inte passar ihop. Här står lite om givaren. Om givaren följer europeisk standard medan instrumentet följer amerikansk standard eller omvänt blir det så.
https://www.marinsystem.se/sv/nivagivare-s5-e-europa
 
  • Gilla
JockesBananer23 och 1 till
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Antagligen en givare och ett instrument som inte passar ihop. Här står lite om givaren. Om givaren följer europeisk standard medan instrumentet följer amerikansk standard eller omvänt blir det så.
[länk]
Ja vi har kikat lite på det men har kommit fram till att både givare och instrument är av europeisk standard.
 
Det finns ju inte så mycket att välja på. Antingen är det fel givare till mätaren eller så sitter den monterad uppochner. Har du en multimeter så kan du mäta resistansen och kontrollera om det stämmer med den europeiska eller amerikanska standarden. Eller något annat. Det kan ju vara en felmärkt pryl också. Det är inte så att det är valbart på mätaren vilken givare den skall ha?
 
  • Gilla
JockesBananer23
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.