Har letat runt efter ett tangentbord med inbyggd typ av mousetrapper eller platta som finns på bärbara datorer, någon som känner till om det finns sådana tangentbord, lider nämligen nå fruktansvärt av musarm och har mousetrapper på jobbet men den är svindyr och skulle helst ha tag på någon till hemmet också, därav tangentbordet.
 
Hittade det här med trackball:

http://www.dustin.se/pd_5010050891.aspx

Rätt dyrt, dock, nästan lika dyrt som en mousetrapper, men jag tror att du kommer att uppleva att det är snällare mot kroppen än ett tangentbord med platta, i alla fall om plattan sitter mitt på som på en ärbar dator. Har inte haft problem med musarm förrän jag blev med bärbar dator. Jag upplever att det är mer ansträngande att arbeta med en bärbar dator med pekplatta än med mus, handen får en så onaturlig vinkel.

Ett annat alternativ skulle kunna vara en trackball eller liknande som ersättning för musen, sök på "trackball" på Dustin.

/fredrik.
 
Keysonicen som datorbutiken har såg ju riktigt trevlig ut.
Är van att arbeta med mousetrapper med pinne (har haft det på jobbet i flera år) och tycker det är kanon då jag endast kan jobba med mus i nån timme, hemma kör jag dock med en gammal mousetrapper som man kopplar en mus i (tror det är absolut första modellen) så därav skulle jag vilja byta ut den.
Använder även wacombräda för att avlasta när man bildbehandlar.
Någon som testat ett sådant tangentbord med touchpad?
 
har ett minitagentbord med touchpad från kjell o co som för labb och test och det funkar bra men det är lite för litet för vanligt arbete. art nr 91327
 
Vad jag vet så finns det bara tilläggs trapper som man sätter under och framför sitt vanliga tangentbord. Tyvärr är de ju saftigt prissatta. Jag har plockat isär en RollerMouse Pro och det är ju en riktigt enkel konstruktion egentligen.
 
Keysonicen är värdelös när det kommer till batterierna. Batterierna i min tog slut efter 3 månader trots att jag inte ens använde tangentbordet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.