Rickard.
Vanligast är nog att man bara lägger stosen ovanpå underlaget. Hur man tätar skiljer lite men antingen är dom självklistrande eller så limmar man eller limmar och spikar/skruvar.

Givetvis behöver du också något för pannorna så en plåtstos eller någon sorts genomföringspanna/avluftningspanna.

Jag är dock inte det minsta bekant med den du länkade så detta är mer ett generellt svar.
 
  • Gilla
erkka
  • Laddar…
E
Rickard. Rickard.ag skrev:
Vanligast är nog att man bara lägger stosen ovanpå underlaget. Hur man tätar skiljer lite men antingen är dom självklistrande eller så limmar man eller limmar och spikar/skruvar.

Givetvis behöver du också något för pannorna så en plåtstos eller någon sorts genomföringspanna/avluftningspanna.

Jag är dock inte det minsta bekant med den du länkade så detta är mer ett generellt svar.
Ok, tack!

Vet du vad den delen man har ovanpå pannorna heter?
Är det manschett eller krage eller vad brukar det kallas? Hittar dåligt när jag googlar
 
Rickard.
E erkka skrev:
Ok, tack!

Vet du vad den delen man har ovanpå pannorna heter?
Är det manschett eller krage eller vad brukar det kallas? Hittar dåligt när jag googlar
Nä tyvärr, är rätt dålig på riktiga namn så jag kallar allt som hör till rör genom tak för stos oavsett form och material. Finns hundratals olika lösningar så det är bara välja vilken man tycker passar, plåtslagare gör annars gärna en åt dig precis som du vill ha den för en rimlig peng. Första google resultat för att vissa exempel i plåt https://www.google.com/imgres?imgur...hUKEwiajs6d_4TxAhVKyCoKHWU5CkcQMygBegUIARCAAw
 
  • Gilla
erkka
  • Laddar…
Hej!

Lyfter denna, Hur blev det och hur gjorde du med tegelpannorna?

Stor inför liknande installation
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.