Hej!

Vi häller för fullt på med vårt bygge och är ifärd med att planera vilken helg vi ska slå upp carport m. förråd.
Det vi behöver nu är takstolar och vi har i dagsläget endast fått tag på en som tillverkar takstolar i närheten.
Priset blev då 1300:-/styck, vi behöver 8 st.
Carporten är 7,912*3,412 i yttermått med en lutning av tak på 27 grader.
Hur låter detta priset? Min spontana reaktion var att det kändes dyrt, vad tycker ni?

 
Vet inte vad de grundar sitt pris på men vi köpte takstolar förra året och vi betalade ungefär samma styckpris som Ni. Saken är den att de var dubbelt så stora (8 meter långa, 35 graders lutning). Då ingick frakt dessutom.
 
  • Gilla
Martellus 1
  • Laddar…
Företaget ligger i Svedala, Skåne. Kanske lite långt för Er?
 
Tack för era svar!

Nej, Svedala är inte jättelångt, vi bor i Bromölla.
Vad heter företaget, kan vara värt att kolla upp?

Tack igen!
 
Hej.
jag fick ett pris från http://www.takstolsfabriken.se på takstolar till mitt garage bredd 6.30 25 graders lutning,9 st inkl leverans
Pris st 800:-
 
Hej,

Jag köpte takstolar till vårt garage från Pilgrimstadstakstolsfabrik och de kostade 8250:- inkl. moms för 6 st exkl. frakt.
De var 8 m med 27 grader.
 
Babygarden skrev:
vi bor i Bromölla.
:surprised: Har ni varit i kontakt med: Tak & Vägg Tydesjö AB i Knislinge (044-618 50) ????
 
Hej!

Tack för alla era svar, nu har vi skickat både till takstolsfabriken och till de i Knislinge. Hoppas på bättre resultat där, än en gång tack!
 
Dags för "idiotfrågan" ::):

Varför köper man färdiga takstolar om man ändå bygger lösvirkeshus? Borde man inte göra dom själv också? *Nyfiken* :)

/Fredrik
 
Hej!

jag tycker det låter dyrt.
Jag köpte min carport på http://www.carporten.se den var lite större än din 7.80 x 3.90m och kostade bara 24 800:- inkl allt.

kolla in den!
 
Svar till frdwel:

Om du beställer färdiga takstolar så får du uträkningar för konstruktionen som är svårt att räkna ut själv. Dessutom så är det svårt att göra någon vinst på ett eget bygge med den precisionen som en takstolstillverkare har. Till vårt hus hade vi 29 st takstolar samt 7 balkar i olika dimensioner...

För mindre hus/garage kanske det är lönt att göra eget om du bara har en sorts takstol.
 
Uppföljning i mitt ärende som har löst sig jättebra med hjälp av experter här *ler*

Först svar till frdwel:
Vi bygger endast carporten själva, resten gör vår entreprenör. En kompis ska hjälpa oss som har jobbat som snickare och han ville gärna att vi beställde istället pga den anledningen Ms_IT-Nisse nämde och nu verkar det löna sig med tanke på tipsen om leverantörer jag fick här.

De här priserna har jag kommit ner i nu:

Takstolsfabriken Nässjö:
450:- exkl moms/styck . Leverans olossat kund (vet ej riktigt vad det betyder, ingår ej förmodligen)

Tak & Vägg Knislinge:
400:- inkl moms + några hundralappar för leverans hem.

Det var en rejäl skillnad mot 1300:- styck utan leverans som jag hade från början, det lönar sig att skicka offerter om man säger så.

TACK FÖR ALL HJÄLP!!
 
OK, då vet jag!

Man lär så länge man får lever ;D
 
kolla www.timmele.com där köpte vi våra, ligger i trakten av Götet tror jag tralala

/Stefan :surprised: :surprised: :surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.