D
Behöver klåpa upp lite gips i taket, skulle behöva en extra hand till denna övning.

Någon som har erfarenhet av en hyggligt billig men bra takstötta? Bessey ligger på 600 spänn, känns ovärt för att gipsa 1.5 rum.
 
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Behöver klåpa upp lite gips i taket, skulle behöva en extra hand till denna övning.

Någon som har erfarenhet av en hyggligt billig men bra takstötta? Bessey ligger på 600 spänn, känns ovärt för att gipsa 1.5 rum.
Hyr/låna en skivhiss, kommer att göra jobbet mycket enklare.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
D
TeroM TeroM skrev:
Hyr/låna en skivhiss, kommer att göra jobbet mycket enklare.
Tack för tips, jag letar faktiskt efter en sån med men utan framgång ännu. Min utmaning ligger i är att jag bara kan jobba sporadiskt pga har två galningar att ta hand om, så behöver isåfall köpa mig en lyft. Och så är montaget lite knepigt pga lim så behöver sitta i press en stund.
 
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Tack för tips, jag letar faktiskt efter en sån med men utan framgång ännu. Min utmaning ligger i är att jag bara kan jobba sporadiskt pga har två galningar att ta hand om, så behöver isåfall köpa mig en lyft. Och så är montaget lite knepigt pga lim så behöver sitta i press en stund.
Skriver du var du befinner dig, då din profil är stängd, kan det finnas medlemmar som har en lyft liggande.
 
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
D
TeroM TeroM skrev:
Skriver du var du befinner dig, då din profil är stängd, kan det finnas medlemmar som har en lyft liggande.
Aha, den är stängd. Ska kolla om jag kan låsa upp den.

Jag är i Göteborg
 
D
R
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Behöver klåpa upp lite gips i taket, skulle behöva en extra hand till denna övning.

Någon som har erfarenhet av en hyggligt billig men bra takstötta? Bessey ligger på 600 spänn, känns ovärt för att gipsa 1.5 rum.
Vi har ibland gjort ett T av några brädor eller glespanel som funkar att stötta gipsen med..
Gör färdiga höjden på T:et ca 5mm längre än den färdiga takhöjden blir med gipsen ditsatt..
 
  • Gilla
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
D
R Rejäl skrev:
Vi har ibland gjort ett T av några brädor eller glespanel som funkar att stötta gipsen med..
Gör färdiga höjden på T:et ca 5mm längre än den färdiga takhöjden blir med gipsen ditsatt..
Bra tips! Ska prova i nästa rum.

Hade inte gipsat väggarna så skruvade även ett stöd i väggen och la gipset på. Några kilar och reglar dessutom för att få fler stödpunkter.
Såg inte proffsigt ut men gipset kom upp i alla fall! :)
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Bra tips! Ska prova i nästa rum.

Hade inte gipsat väggarna så skruvade även ett stöd i väggen och la gipset på. Några kilar och reglar dessutom för att få fler stödpunkter.
Såg inte proffsigt ut men gipset kom upp i alla fall! :)
Det var smart, vi kör med stöttor i mindre rum samt typ i trappor där skivhissen inte går att använda..
Stöttorna du tittar på att köpa har för liten anläggningsyta, om du använder sådana så får man sätta på typ, plywood eller en bräda så att inte gipsen knäcks..
 
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.