Jag ska sätta Huntonit takskivor i ett litet rum i ett gammalt, och därmed inte så rakt, hus.
Taket är ca 240 cm långt. Ena änden är 114 cm bred och andra 116.

Bara att lämna 1 cm glipa i ena änden och 2 cm i andra, och sedan täcka liiite snett med taklisten, eller hur hade ni gjort?

Ett alternativ är att ha skivorna på tvären, men det ser kanske koko ut…
 
Vad för underrtak är det, rena brädor eller får du sätta lister i taket som Huntoniten fästes i. Tänk då till riktigt. mät skivorna, dom är inte 600 mm, utan lite smalare. Så böjar du 600 C/C med lister så kan du inte få fäste i andra ändan rummet. gjorde fel själv med 600 C/C och fick ändra om C/C måttet, så det vart rätt.
 
  • Gilla
Mahasa
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Vad för underrtak är det, rena brädor eller får du sätta lister i taket som Huntoniten fästes i. Tänk då till riktigt. mät skivorna, dom är inte 600 mm, utan lite smalare. Så böjar du 600 C/C med lister så kan du inte få fäste i andra ändan rummet. gjorde fel själv med 600 C/C och fick ändra om C/C måttet, så det vart rätt.
Lite har jag tänkt… 🙂
Skivorna är 300(280 cc), och jag tänker lägga bred läkt, så det bör vara lugnt.
 
Jag hade 75 mm brädor och det räckte inte 😈 när kom till andra sidan 6 meter bort
 
J jonaserik skrev:
Jag hade 75 mm brädor och det räckte inte 😈 när kom till andra sidan 6 meter bort
Ooops…
Men som sagt, det ska vara cc 280 i mitt fall. Och bara 4 rader
 
Då ska du klara dig rätt bra. Lycka till och God Jul på Er.
 
  • Gilla
Mahasa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.