De flesta korrigerade plåttak tillverkas/säljs med spåren längsgående. Jag ska bara ha en-två meter i lutande riktning. Måste jag såga av de längsgående för att få spåren i fallande riktning eller finns kortare takdelar att få? Eller spelar det ingen roll att spåren är i fallande riktning? Mvh Magnus i Varberg
 
  • Gilla
Ripley
  • Laddar…
Du får ju plåten klippt i precis den längd du vill ha så det är inget problem. Om jag förstod dig rätt så överväger du att sätta korrugeringen tvärs fallriktningen och det gör man bara inte. Dels ser det knäppt ut och dels får du stående vatten i dalarna som letar sig ut mot kanterna. Men kanske missförstod jag din fråga.
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
M mlkjhr skrev:
Du får ju plåten klippt i precis den längd du vill ha så det är inget problem. Om jag förstod dig rätt så överväger du att sätta korrugeringen tvärs fallriktningen och det gör man bara inte. Dels ser det knäppt ut och dels får du stående vatten i dalarna som letar sig ut mot kanterna. Men kanske missförstod jag din fråga.
M mlkjhr skrev:
Du får ju plåten klippt i precis den längd du vill ha så det är inget problem. Om jag förstod dig rätt så överväger du att sätta korrugeringen tvärs fallriktningen och det gör man bara inte. Dels ser det knäppt ut och dels får du stående vatten i dalarna som letar sig ut mot kanterna. Men kanske missförstod jag din fråga.
Nej, du missförstod mig inte. Och jag tänkte att det kanske inte var något problem, eftersom man aldrig, inte jag i alla fall, ser motsatsen, att spåren ligger på andra hållet, som jag tänker nästan skulle vara lika vanligt önskemål om man vill ha ett utsprång på 2-2,5 m. Istället för två hela skivor får man stycka ner dom till fyra små… även om man kan få dom tillskurna… men tack för svar…
Det fanns nån som tipsade om ett ställe med mer flexibla varianter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.