Hej

Jag har en fråga min hyresvärd har tagit bort gamla trallrutor från vår uteplats och under är det gammalt takpapp. Hyresvärden vill inte lägga ny trätrall och istället så ska vi ha våra utemöbler ovanpå gammalt takpapp. Är det godkänt ha som uteplats?
 
  • Uteplats med gammalt, slitet takpapp efter borttagning av trallrutor, sedd från ingången. Takpappens yta är fläckig och har skador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Y Young Murdoch skrev:
Hej

Jag har en fråga min hyresvärd har tagit bort gamla trallrutor från vår uteplats och under är det gammalt takpapp. Hyresvärden vill inte lägga ny trätrall och istället så ska vi ha våra utemöbler ovanpå gammalt takpapp. Är det godkänt ha som uteplats?
Finns väl inga regler om det?
 
  • Gilla
Young Murdoch
  • Laddar…
Är uteplatsen definierad i hyreskontraktet dvs ingår den i hyran?
 
  • Gilla
Young Murdoch
  • Laddar…
Rickard.
Jag vet inte vem som skulle godkänna eller inte godkänna det men det är i alla fall inte lämpligt....
 
  • Gilla
Young Murdoch
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Är uteplatsen definierad i hyreskontraktet dvs ingår den i hyran
D Dilato skrev:
Finns väl inga regler om det?
Vet ej
yonna yonna skrev:
Är uteplatsen definierad i hyreskontraktet dvs ingår den i hyran?
Uteplatsen ingår i hyran och hyresvärden sa använd på egen risk.
 
Rickard.
Varför tog han bort trallen?

"Använd på egen risk" tolkar jag som han kommer försöka kräva dig på pengar om det börjar läcka oavsett om det är ditt fel eller inte....
 
  • Gilla
Young Murdoch
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Varför tog han bort trallen?

"Använd på egen risk" tolkar jag som han kommer försöka kräva dig på pengar om det börjar läcka oavsett om det är ditt fel eller inte....
Trallen var genom rutten och som du skriver Rickard har jag kontaktat Hyresgästföreningen. Dom fuskade med slutbesiktningen och godkände flera fel i lägenheten.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.