Skall lägga om taket, hade hantverkare ute idag för att mäta och vad de nu gör där uppe för att basera offert på.

I alla fall, för att göra en lång historia kort. Han undrade om vi skulle ha taklucka installerad samtidigt, pratade något om att sotare kanske kräver det.

Vi har redan fast stege monterad på väggen. Men jo, han har ju en poäng att vårt hus är väl lite högre än normala 2 plans hus.

Så, någon som vet hur det ligger till? Måste vi ha taklucka?

Instinktivt skulle jag helst inte ha det, låter som en svag punkt på taket med tanke på fuktskador. Kommer lägga igen vindsfönstret av den anledningen. Tak höjden är endast 1.5 meter uppe på vinden så vet inte riktigt varför de har ett fönster där till och börja med. Men det är ju en annan fråga.
 
Vet inte om din vind är inredd eller ej men det kan vara så att du måste ha en taklucka/takfönster för att kunna använda som nödutgång.
 
  • Gilla
geekling
  • Laddar…
Inte inredd. Ligger golv och allt sånt, inte bara takstolar och isolering. Men som sagt. 1.5 meter tak höjd. Jag må vara kort, men inte ens jag kan stå upprätt där uppe. Och det är där det är som högst.

eta: det är en kallvind. Skulle kanske ha nämt det från början.
 
Redigerat:
Mikael_L
Fråga sotaren om deras åsikt.
 
Hur har sotaren gjort hittills?

Det går ju att montera i efterhand med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.