Byggare har inte gjort något åt 2 årsbesiktningen i vårat radhus bott här i 3år och 6 månader (nybygge)

Nu snackar dom om att sätta in taklister för att undanta framtida problem ??

Jag undrar nu vad för framtida fel en taklist skulle undanhålla

Jag vill inte ha taklister och om jag inte väljer taklister nu så står inte byggaren för framtida problem? Eller vill åtgärder problemen som finns... KAN DOM GÖRA DETTA?

Bor i en BRF. Och enligt mig så är det jag som väljer om jag vill ha dessa taklister eller inte..
 
Vad är det för problem de påstår att ska uppstå utan taklister?

Framgår inte vad det är för konstruktion eller hur det ser ut. Är där stor glipa mellan tak och väggar?
 
Man sätter ofta taklister för att dölja "skarven" mellan tak och vägg.
Den spricker ofta med tiden om man inte har varit noggrannn vid uppförandet, satt hörnplåtar bakom etc
 
Hemmakatten
Hade inga taklister i vårt hus i Sverige, det var ett målat trätak. Inga lister i vårt nuvarande hus heller, nedsänkt gipstak med downlights Nedsänkt gipstak utan taklister med skugga längs kanterna där det möter ljusa väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
. Det är väldigt snyggt med "skugglisterna".
 
Eftersom du bor i en Brf så misstänker jag att det finns flera i samma område och då är nog inte ditt hus är projekterat för att vara utan taklister. Man har byggt alla efter samma ritning helt enkelt. Då kan det bli svårt att få till ett bra resultat utan taklister då detta kommer fortsätta spricka med rörelserna som blir i byggnaden under åren.
Så allt går inte att skylla på byggaren som säkert inte visste om att just ditt hus skulle vara utan taklister förens efter huset vart rest
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.