M
Ska sätta nya taklister nu i hela huset och har funderat på trä länge men nu även börjat tänka på frigolitlister efter att ha läst att dessa skall vara mycket enklare att sätta upp.

Stämmer detta? Är de lättare att passa in vid hörn? Ser det lika "bra" ut som trä? Är de lättare att montera?
 
Det var länge sen jag såg taklister i frigolit på nån affär.
Vill minnas att det kändes klent så det lär väll vara väldigt ömtåligt, svårt att tänka mig slutresultatet blir bättre
 
M
T TheGame skrev:
Det var länge sen jag såg taklister i frigolit på nån affär.
Vill minnas att det kändes klent så det lär väll vara väldigt ömtåligt, svårt att tänka mig slutresultatet blir bättre
Finns på både Bauhaus och Byggmax som rätt tidiga träffar när man söker på taklister så det verkar finnas en hel del av dem iaf.
 
Jag gillar inte plast och fejk, men just taklister i frigolit är riktigt bra - särskilt om man har väggar som är svåra att fästa i, tex. puts. Dessutom är de lite mjuka och följer med om tak och vägg rör sig lite i förhållande till varandra.

Finns på större färgaffärer, t.ex Flügger.
 
  • Gilla
milimani
  • Laddar…
M EmmaRa skrev:
Finns på både Bauhaus och Byggmax som rätt tidiga träffar när man söker på taklister så det verkar finnas en hel del av dem iaf.
Där ser man, verkar vara online beställningar endast på Byggmax.
Själv avvecklar jag taklister var eftersom så jag har ärligt inte kolla längre :)
 
M
T TheGame skrev:
Där ser man, verkar vara online beställningar endast på Byggmax.
Själv avvecklar jag taklister var eftersom så jag har ärligt inte kolla längre :)
Har en stor (ful) glipa mellan tak och vägg som behöver döljas så jag har inte så mkt val. :)
 
Finns på Beijer också. Har såna i ett badrum som renoverades strax innan vi köpte vårt hus. Tänkte aldrig på vad det var för material innan jag en dag kände på den.:)
 
hej,

i vårt hus har förra ägaren satt upp obehandlade taklister i frigolit, det ser ju ok ut. en bekant som köpte liknande lister spraymålade sina med någon billig biltema färg, hans ser mycket bättre ut imo, så rekommenderar en behandling av något för utseendet.
 
Ja, våra är målade.
 
Frigolit: är det sånt som brinner så bra?
 
Funkar super bra, jag målade mina med element roller, sedan monterade jag med akryl fog, kunde kombinera montering och fogning i ett.
 
V
Funkar fint!
Montera - foga - måla dom samtidigt som taket och med samma färg!
 
Sökord för att få bra/fler träffar borde vara cellplast och xps då en del inte använder varumärket Frigolit som träfford.
Med det sagt så köpte jag ett gäng sådana för många år sedan för sätta i taket på dåvarande lägenheten, men de blev bara liggande så när jag sedan flyttade så hamnade de i soprummet...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.