Y
Hade målaren här som kikade lite och tycktetill...

Då jag har taklist som måste bort för nikotinsaneringen så frågade jag honom om det var ute med taklist, svaret blev då att taklist varit ute ganska länge nu och det vore snyggare utan.

Givetvis förstår jag att det är den boende som ska välja oavsett modernt eller ej.
- Men vad anser ni - taklist = tumme upp eller ner?
 
Taklistens primära funktion är att dölja springan mellan vägg och tak. Estetiskt sett så tycker inte jag den fyller någon funktion om vi inte pratar stilfulla äldre hus.
 
Nu tillhör jag ju den äldre generationen och jag föredrar taklist. Tycker det är snyggt. I mina ögon är det inte färdigt om listen saknas.
 
Jag tycker att man bör (men inte skall) följa de tidstypiska drag som är för fastigheten i fråga. Är det modernt eller typ funkis så är det kanske bäst att köra utan taklist.
Om fastigheten däremot utrustades med taklist vid byggåret skulle jag nog hellre föredra det. I vissa fastigheter skulle det nog se helt galet ut utan taklist?
 
Y
1981 - tillhörde inte taklisternas högtid anar jag?
 
Taklist är alltid snyggare tycker jag. Är det funkis eller modernt kan man sätta en smalare, diskretare modell men nåt ska det va. Vi satte en bred lite tjusigare (?) modell i vårt 60-talshus, vart skitsnyggt tycker både frun och jag.
 
Ja du Jan-Å, kan bara konstatera att ni har bra smak! d^_^b
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.