Ni som redan har byggt kök eller håller på och vet hur ni ska göra; de flesta salar ju upp väggskåpen upp mot taket med en passbit/sockel så man slipper en dammplats mindre. Låter man taklisten vandra ut på väggskåpen då? Eller nöjer ni er med att låta taklisten vandra längst in på väggen enbart?
 
Körde över skåpen med. Om du vill kan jag fixa en bild när jag kommer hem.
 
Taklist utanpå skåpens förlängning mot taket.
 
Tycker att det beror på hur stort mellanrum det är. Litet mellanrum ingen list vid skåpen...
 
Vi hade ju så snett tak så det gick inte såga sockeln så att den fick bra passform. Så vi var ju tvungna.
 
huggan skrev:
Vi hade ju så snett tak så det gick inte såga sockeln så att den fick bra passform. Så vi var ju tvungna.
Då passade det bra :D
 
Jag körde utan taklist. I min mening betydligt tjusigare.
 
Detta diskuteras i en annan tråd för tillfället och jag tycker med det är betydligt snyggare att bara ha taklist där det är vägg/tak som möts och låta skåpens takasnlutning gå rakt upp till taket utan taklist utanpå...

Dock läste jag att någon tyckte det passade sig i gamla sekelskiftesbostäder med taklist utanpå och visst, det får stå för var och en, men jag gillar det inte oavsett.
 
Hur ser ni då på att använda fotlist där bänksidor eller täcksidor till bänk möter golvet?
 
Henri skrev:
Hur ser ni då på att använda fotlist där bänksidor eller täcksidor till bänk möter golvet?
Är inte riktig med på vad du menar?

Menar du golvlist?
 
Tiger79 skrev:
Menar du golvlist?
Ja, golvlist är nog en vanligare benämning.
 
Ingen golvlist där tycker jag...
 
Vi valde att varken ha taklist eller golvlist vid skåpen. Tycker det är snyggast så.
 
Henri skrev:
Vi valde att varken ha taklist eller golvlist vid skåpen. Tycker det är snyggast så.

Håller helt klart med varje dag i veckan... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.