Hej!
Tips fönsterleverantör av takkupolfönster som kan tillverka med specialmått? Har en kupa från okänt årtal; huset byggt 1959. Osäker om fönstret är bytt senare. Flyttade in 2014.
Letar leverantörer, svårt hitta någon. Någon som har ett bra tips?
 
  • Gamalt takkupolfönster på ett plant tak med synlig vittrande karm och matt glas, i behov av byte eller renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Det är nästan till 100% ett standardmått så de finns nog nya att hitta. Lättast är nog att prata med lokala takläggare/pappläggare då dom bör ha koll på leverantörer. Tyvärr har jag inte koll på någon väg för privatpersoner att beställa direkt men som förvaring så är dom rätt dyra.

Takfönster mäts i dagermått om du vill googla runt själv.
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
Det är nästan till 100% ett standardmått så de finns nog nya att hitta. Lättast är nog att prata med lokala takläggare/pappläggare då dom bör ha koll på leverantörer. Tyvärr har jag inte koll på någon väg för privatpersoner att beställa direkt men som förvaring så är dom rätt dyra.

Takfönster mäts i dagermått om du vill googla runt själv.
Tack för svar. Nej, tyvärr inte standardmått. Glömde skriva måtten, som är 64 cm x 84 cm. Standard verkar vara 60 x 60, 90 x 60 - typ. Vår byggfirma som ska renovera badrummet som ligger under fönstret, har inte hittat något. Har själv ringt en firma i alla fall (som felaktigt på hemsidan angett att specialmått fanns att beställa), de hade inga möjligheter till att specialmåttbeställa.
Kosta får det göra, men inte hur mkt som helst.
 
Rickard.
Vad är det som är dom måtten?
 
Ja, jag har mätt i cm yttermått på själva fönstret. På webben verkar det vara cm eller mm närmare bestämt; 600 x 600 tex. Vad är dagermått?
 
Rickard.
Dagermått är måttet på hålet om man lyfter bort kupolen, öppningsmått kan det nog också kallas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.