Hej, mitt första inlägg här på forumet ☺️
Jag undrar hur jag ska göra en genomföring av ett isolerat rökrör genom en diffusionsöppen underlagsduk som jag har i mitt tak.

Som ni ser på bilderna ska skorstenen gå igenom taket som består av innerpanel, duk, isolering, diffusionsöppen underlagsduk, och överst plåttak. Vad kan jag använda för att täta mellan rökröret och den diffusionsöppna duken? Det behöver ju vara rätt där ifall vatten skulle komma in under plåten. Jag har googlat runt men inte hittat någon lösning ännu. Någon som vet?
 
  • Takunderlag med träreglar, plåtprofiler, under takkonstruktion. Skyltar med text på isoleringsmaterial, byggarbetsplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inre takstruktur med synliga isoleringsmaterial som mineralull och hårt pressad fiberplatta i byggkonstruktion, oavslutat arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhusbyggarbetsplats, isolering, träreglar, steg, snö synlig utanför ett fönster, övergripande konstruktionsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-modell av kamin och rökrör med måttangivelser för installation i en byggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett inomhusrum med en vedspis, snötäckt utsikt genom ett fönster, grönt väggpanel och snedtak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad rekomenderar leverantören av skorstenen/rökröret?
 
Jag hade skurit upp duken och monterat en plyfaskiva under ,för att kunna göra ett riktigt underbeslag till skorsten.
Sedan hade jag gjort en "låda " i plyfa som skorsten ska gå i. Svårt att få tätt med en färdigskorsten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.