Hej är i full gång med att byta ut vårat gamla garagetak till plåttak.
Kommer lägga ett diffusionstätt armerat underlagstak som ska ligga direkt på takstolarna.
Kollade lite nu och ser att panelen går upp över takstolarna på låga delen av garaget.

Hur löser jag detta? Är det till att kapa panelen på längden vilket kommer medföra en springa mellan panel och tak eller hur ska jag lösa det på bästa sätt?

Lägger med bilder så ni ser mina förutsättningar. Vit målad trästruktur, texturlinjer, skuggor, möjlig skada och en mörk skreva. Vertikal komposition.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit målad vägg, lutande tak, tegel, ventilation, arkitektoniska element, dagtid, ute.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tekniska ritningar, takkonstruktion, avslutning vid takfot och gavel, byggnadsdetaljer, svartvitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Instruktionsbild för montage av takbjälkar med måttangivelser och text på svenska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag är inte riktigt med på vad bilderna visar och hur du vill göra.. men duken ligger ju på takstolarna och är det något i vägen så får man kapa det..
Du vill ju inte att duken blir för kort och slutar i väggen
 
plåtrickard plåtrickard skrev:
Jag är inte riktigt med på vad bilderna visar och hur du vill göra.. men duken ligger ju på takstolarna och är det något i vägen så får man kapa det..
Du vill ju inte att duken blir för kort och slutar i väggen
Misstänkte att panelen måste kapas av men min egentliga fråga är vad jag gör med "glipan" som blir mellan panel och nya takplåten när allt är på plats? Är det något som ska byggas igen sen när man satt vindskivor osv?
 
Bräda igen om du inte vill se undersidan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.