Vilken sorts takfönster ger minst risk för att det läcker in vatten? Förstår att jobbet med tätning är allra viktigast men finns det någon utformning/material som är att föredra? Kupol?
 
Rickard.
Vad är det för tak?

Takkupoler utesluter i princip helt risken för läckage i själva fönstret och går därför att montera platta men jobbet runtomkring är precis lika viktigt.
 
Tack! Finns det något märke som är bättre än andra som du vet?
 
Rickard. Rickard. skrev:
Vad är det för tak?

Takkupoler utesluter i princip helt risken för läckage i själva fönstret och går därför att montera platta men jobbet runtomkring är precis lika viktigt.
Ett sadeltak med tegelpannor.
 
Rickard.
Jag är inte jätteinsatt men jag har aldrig märkt någon större kvalitéskillnad utan valet beror på vad man behöver. Ibland är det fördelaktigt att bara köpa själva kupolen och bygga resten själv och ibland vill man ha komplett inkl isolerad ram för ett tydligt exempel.

Velux vet jag har platta takkupoler som kanske är värda att kika på då välvt glas inte ger något på branta tak. Har ingen egen erfarenhet av dom men konstruktionen ser väldigt enkel och utan svagheterna som dom mer komplicerade fönsterna har.
 
Tack! Det ska jag kika närmare på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.