Det tog en vecka för målarna att fixa taket, men så blir det ju med torktider och sånt. De spacklade, remsade, bredspacklade och målade två varv... så nu är det likadant tak i matsalen som i köket. Själv har jag inte gjort så mycket, jag tyckte det var dumt att damma och skräpa ner hos målarna, så de har fått ha rummet i fred. I helgen har jag slipat tapet, spacklat en million små hål, fattar inte vad tidigare ägare haft på väggarna, och rivit tapet där den varit lös. Ska på med spackel på flera ställen och ta bort all golvlist innan det är dags för första varvet färg.

Du kan läsa blogginlägget här: Taket tog en vecka och jag har furunojja!
 
Heja! Fler bilder, följer med spänning. Vill se furun och det andra :)
 
Kommer snart flera bilder :) Furun ser du ju i inlägget om trappan.. men du kanske ville se den målad ;)
 
G
Du gjorde helt rätt som lejde bort taket. Av alla moment jag gett mig på i mina bostäder är spackling och målning av tak det som knäckt mig mest. Både fysiskt i form av nackspärr och psykiskt då jag aldrig fick till ett bra resultat.
 
Tack gäst, jag hade mina aningar om detta :) Då min kropp redan är knäckt fysiskt, så hade jag förmodligen aldrig rott det i land... Resten av taken kommer jag att bara måla, då tror jag att jag testar att göra det själv faktiskt. Men det är lååååångt till dess ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.