Jag har nu målat taket tre gånger, jag har försökt med två olika färger med samma usla resultat, fast på olika sätt.

Jag började med LIDL Baufix färg. kändes bra och miljövänlig, fungerade kanon på väggar. Men täckte inte perfekt i taket och blev lite flammigt här och där, som sagt inte nöjd med det men burken var slut och färgen gick inte att köpa längre.

Så jag köpte Beckers vägg och takfärg 7 plus på Bauhaus. Den skulle ha 7 i glansvärde precis som LIDL- färgen, men den var mycket glansigare. Så nu blänkte taket konstigt, ett tak ska inte blänka, det ska vara tokmatt. Så den sög rejält att måla tak med.

Så nu vill jag ha en takfärg som FUNGERAR är TOKMATT och TÄCKER SKITBRA!!!

Priset är skitsamma för nu är jag less på målandet, rummet än 35kvm och man är hyffsat trött efter några timmars ihärdigt målande utan pauser för att få på endast en strykning....som sen blir sk.t

Tack för svar.
 
Färgen måste också vara godkänd av astma allergiförundet el dyl.
 
2 låter najs det! Svårt att misslyckas med så matt.

Jag har en HVLP spruta, man kanske ska försöka sig på att spruta taket....hm

Tack!
 
När vi målade våra furutak så har vi använt Renova Isotop som grundfärg (förhindrar genomslag av kåda) och slutmålat med Caparol Supertäck 7.

Blev mycket bra och inte särskilt svårt att få bra resultat. Jag gillar inte heller glansiga tak men denna 7a gav lagom matthet. Den finns också med glanstal 3.
 
Jag målade med Beckers väggfärg (5) i mitt tak och det är tillräckligt matt för mig. Köpt på Bauhaus dessutom för 500:-/10L :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.