Jag ska byta taket och undrar om det är någon som har erfarenhet med Roofia? Taket är 50 gammal med betongpannor som är mycket bra skick ingen läckage trots att vi inte har någon underlagspapp. Vindskiva ser bra ut och ingen signal av skada. Undrar om det är rekommenderat att byta vindskiva om man tänker att den ska hålla mer 50 år.

Hur gör man för vid byte av vindskiva så att inte regna in i huset?
 
Lyfter den här tråden då också jag undrar om någon har erfarenhet av Roofia?
 
Ingen erfarenhet av takbyte med det företaget, fast jag har bytt tak ett par gånger i Göteborg.

Men, lite sent medgives, undrar jag varför Andreverge tänkte byta tak.
Det verkade ju inte vara något fel på det befintliga.
Bortsett från kanske vindskivor, som Andreverge antyder.

Som vi sa förr: If it ain't broke, don't fix it :)
 
Hej,

Nära jag bor Karosbygg byte cirka 20 st tak i en villa område. Blev imponerade att killarna klarade all arbete på en vecka samt jobbade även helg. Började vid 7:00 slutade vid 18:00...så länge fick inte höra dålig från min granne. Han tycker att det var mycket prisvärd för att inte säga jättebillig. Jag kommer säkert kolla igen längre fram med honom. Mitt taket är 47 år gammal men inget signal av vattenskada, och nu igen mossa länge och håller säker några år till. Har sprutat grönfri förra året och det börja blir ljusare och finnare. Jag kommer dessutom lägga golv på vinden då vill gärna ha ett företaget som kan levererar arbete med en konkurrens kraft pris .

Om du kolla med dem kom tillbaka och lämna offert till hit. Jag gissa att deras priset skiljer 30%-35% längre än dem övriga
 
Redigerat:
Om du ska byta taket. Ta i alla fall in dem i offert för även eventuellt jämförelse.

Lämna länken här
https://www.karosbygg.se/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.