Vad ska man satsa på för belysning till köket? Vi har tidigare haft 50W halogen downlights och bytte dessa till LED från Clas Ohlsson som nu gått sönder.

Helst vill jag inte ha armaturer med inbyggd LED. Vi har 70mm hål för armaturerna i taket.

Vad ska man satsa på som håller?
 
Men vad var det för CO lampor? Vad har du för drivdon?
 
Kan inte säga något om hållbarhet på denna produkt då vi har bara haft våra 23 stycken i vårat ryggåstak i några månader.
Våran elektriker blev dock glatt överraskad av skenet/ljusstyrkan trots att han anser att det är lite av "budgetmärke". De han inte tyckte var så bra var själva infästningen. De vingarna som finns på armaturen sa han kan skada hålet i gipset om man tar loss och återmonterar några gånger. Håltagningen är Ø68 mm. Fungerar att installeras mot brännbart eller direkt mot isolering. Borde funka med Ø70 hål?

Vi är jättenöjda med ljusstyrkan och spridningsvinkeln.

https://www.elbutik.se/product.html/malmbergs-md-350-inkl-driver?&gclid=CNjw2o_18dMCFdSHsgodiVcIBg
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi har paneltak och det håller bättre än gipsen så det är nog inga problem. Men vi behöver nog minst 500, helst uppåt 600 lumen i ljusstyrka i köket. De från CO var på 540 och funkade men det hade inte skadat med lite mer kräm:)
 
Nu har jag grävt i plånboken och slantat upp för hide-a-lite. Nu får vi innerligt hoppas detta blir bra.
 
mexitegel skrev:
Nu har jag grävt i plånboken och slantat upp för hide-a-lite. Nu får vi innerligt hoppas detta blir bra.
Jag tror du blir nöjd, kör själv med Hide-a-Lite eller Designlight till mina kunder. Båda märkena är bra men kostar.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.