Hej,

Håller på att bygga mitt poolhus (attefall) och ska ha ett pulpettak på detta. Jag murar i leca och kommer inte att ha några synliga reglar på taket. Språnget framtill kapas och byggs in med en gesims och i bakkant skuvar jag en putsskiva. På sidorna kommer jag att mura upp i livet med råsponten och givetvis plåta över mellan leca och tak. Kommer att lägga ett papptak och därefter sedumtak.

till frågan; för att undvika att vattnet på något sätt rinner sidledes ”mellan råspont och leca på kortsidan”, skulle ni satt en trekantslist på sidorna för att förhindra att vattnet går ut på sidan och in mellan råsponten och lecan?

tacksam för snickarhjälp.
 
  • Konstruktion av poolhus i lecablock med påbörjat pulpettak och stegar för tillträde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Jag skulle ha satt trekantslist på 3 sidor precis som man brukar/bör göra på pulpettak.
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
Jag skulle ha satt trekantslist på 3 sidor precis som man brukar/bör göra på pulpettak.
låter som en klok idé. Tack!
 
Rickard.
E Eric89 skrev:
låter som en klok idé. Tack!

Jag undrar lite hur mycket sedumet kommer synas men väljer du ett som växer lite på höjden blir det säkert mycket fint.

Glöm inte bort oss här nu och lägg gärna upp en bild på färdiga resultatet, ;)
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
Jag undrar lite hur mycket sedumet kommer synas men väljer du ett som växer lite på höjden blir det säkert mycket fint.

Glöm inte bort oss här nu och lägg gärna upp en bild på färdiga resultatet, ;)
förstår att alla väntar på den spännande bilden - håll ut så kommer den
 
Hur har det gått? Har du några bilder på det färdiga poolhuset? :)
Har du gjort all murning själv?
Står lite i valet och kvalet själv ang ett garagebygge (attefall) om jag ska mura eller bygga i trä.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.