Hej

Håller på och planerar för renovering av vårt kök.
Ovanför väggskåpen ska det sitta en takanslutning som sen fortsätter ut över hällen och fläkten med inbyggda spottar. Se bild.

Hur bygger jag och fäster jag denna? Tänker använda mig av täcksidor för att få samma färg som luckorna.
 
  • Ritning av möbler eller skåp med måttangivelser, PDF-dokument, röda markeringar runt bilden.
  • Modernt kök, vita skåp, fläktkåpa, diskbänk, neutralt färgschema, minimalistisk design.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bumpar denna tråden då det börjar dra ihop sig till bygge.

Håller det att sätta en regel på väggen och sedan skruva täcksidan upp i den? Enda fästpunkterna blir då längs med väggen. Materialet jag skall använda är 16 mm täcksida,1600 mm lång och 314 mm djup

"Fronten" dvs den bit som går upp till taket tänkte jag fästa med en bit läkt som jag fäster i taket och sedan fästa fronten i den.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
J Jonand2 skrev:
Bumpar denna tråden då det börjar dra ihop sig till bygge.

Håller det att sätta en regel på väggen och sedan skruva täcksidan upp i den? Enda fästpunkterna blir då längs med väggen. Materialet jag skall använda är 16 mm täcksida,1600 mm lång och 314 mm djup

"Fronten" dvs den bit som går upp till taket tänkte jag fästa med en bit läkt som jag fäster i taket och sedan fästa fronten i den.
Vitt tak, träbjälke, lucka öppning, hörn av Quix ceralpaket syns undertill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär gjorde jag. Läkt i taket. Sedan skruvade jag fast täckskivorna i läkten. Skruvarna doldes sedan med taklisten.

Skåpet är ett bänkskåp som jag sågat ner och hängt upp ovanför kylskåpet. Därför kan man se taket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.