Pågående gipsskivmontering i tak, synliga skruvar, oslipade fogar, tomma elrör, konstruktionsträ synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur gör man för få övergången snygg?
Jag vet att jag skulle gått ut med takgipset till väggen men så blev det inte ..
 
V
En hörnlist kanske.
 
V volvo51 skrev:
En hörnlist kanske.
Ja funderar också på det. Svårt i skärningen i takgipset bara.
 
J Jonola skrev:
Ja funderar också på det. Svårt i skärningen i takgipset bara.
En hand i skyddshandske håller i en perforerad metallist intill ett betongtak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

J Jonola skrev:
Ja funderar också på det. Svårt i skärningen i takgipset bara.
 
J Jonola skrev:
[bild]
Du är på rätt spår, använd den listen och sen spacklar du in den när du ändå spacklar övriga skivor
 
  • Gilla
K. L
  • Laddar…
Henkan Sundberg Henkan Sundberg skrev:
Du är på rätt spår, använd den listen och sen spacklar du in den när du ändå spacklar övriga skivor
Japp. Bara att det blir svårt att få spacklingen snygg i fasen på gipset. Det är gipsplank
 
Eller så sätter du en list.

Vitt träpaneltak och vägg med blommönstrad tapet. Sned vinkel, inomhus, arkitektoniska detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Screew och 2 till
  • Laddar…
J Jonola skrev:
Japp. Bara att det blir svårt att få spacklingen snygg i fasen på gipset. Det är gipsplank
Jag förstår inte riktigt vad du menar tyvärr, du får spackla ut kanten från hörnet ca 15 cm åt båda hållen så är det inga problem.
 
  • Gilla
K. L och 1 till
  • Laddar…
Skarvarna i gipset ska ju inte spacklas så det blir ju en slät kant som kommer se konstig ut. Jag hade satt list.
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Skarvarna i gipset ska ju inte spacklas så det blir ju en slät kant som kommer se konstig ut. Jag hade satt list.
Ja precis det är mitt dilemma.
Snackade med en byggare. Han sa dom ibland spacklar en slät yta en bit in. Då får det bli. Blir det inte snyggt så sätter jag en list.
 
K
List eller inte är ju en smaksak men ytterhörn finns ju på varenda nybygge och då används spackel.
List kan man även ha på väggar med ytterhörn för att skydda mot skador.
Tycker man det är svårt/ klurigt att spackla så är det ju lättare med list.
 
  • Gilla
Jonola
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.