Hej, bygger en kaningård på ca 3.3 x 3.5 m. Konstruktionen är lite åt det här hållet: 7430_carport_b_1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Med grova reglar som jag tänkt lägga ett tak på. Nu funderar jag vad jag ska lägga för tak. Vill hålla det billigt och enkelt. Funderar på plåttak men känns som det blir lite väl högljutt när det regnar. Kan man göra något för att få ner ljudvolymen på det?
Finns det några andra bra alternativ? Har funderat på takpapp men då kommer det krävas mycket virke för att få till en solid grund.
 
Måste du ha täckande tak alls? Det är ju bara angorakaniner som inte får bli blöta, så har du inte sådana så går det ju bra med ett rovdjurssäkert nättak istället.
Sedan ska jag bara kolla om du vet att din kaningård inte är tillåten vintertid, du måste ha en viss yta upphöjd från marken, hur stor beror på hur många och stora kaniner du har.
 
Det är angoror :)
Jag har en upphöjd bur på 1,5x3 meter (för 2 kaniner) i anslutning till gården, så de mår prima. :)
 
Jag med. Underbara små fluffbollar.:surprised: Jag har gjort det enkelt för mig och spänner en presenning över betesburarna vid dåligt väder (har mobila).
Bra att du visste det, många blir ju lite snopna när de byggt ett fint och stort men olagligt hägn.
 
  • Gilla
Svan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.