Ursäkta en badrumsnovis

Jag lyfte bort en del av tröskeln till badrummet och upptäckte att tätskiktet bara slutar vid kaklets kant. Visst måste det väl vara uppvikt? Ska det se ut så här? Det är en lägenhet det gäller.

Delvis avlägsnad tröskel till badrum med synligt tätskikt och kaklade golvplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Avlägsnad tröskel i badrum med synligt slutet tätskikt vid kakelkant, skadad puts och fuktskador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Badrumsgolv med borttagen tröskel som avslöjar slutet på tätskiktet vid kaklets kant, skadad puts och fuktspår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I hålet i tröskeln låg det likadan puts som längs kanten, men den var sprucken och låg löst.

Delvis avlägsnad tröskel visar slutet på tätskiktet och början på kaklade golvet i ett badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skadad tröskel i badrum med synligt tätskikt slutande vid kakelkant och sprickor i putsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag såg också att det har kommit in vatten i fogen vid dörrkarmen eftersom en del av tätningen fallit bort. Det lär väl vara från kondens? Vad kan jag göra åt det?

Vit kaklad vägg med avslutande tätskikt vid kanten och spricka vid en kakelfog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Skadad badrumströskel med synligt slut på tätskikt vid kakelkant och sprucken puts.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om jag minns rätt så måste inte tätskiktet vara uppvikt på tröskeln om höjdskillnad är minst 20 mm mot golvbrunnen.

Om det är lite kondens bör det inte vara något problem eller blir det mycket? Vad är det för ventilation i rummet?
 
  • Gilla
NoOne2k
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.