Hej,
rengjorde duschen i vår nya lägenhet idag och upptäckte detta. Det verkar som att en del av (vad jag gissar är tätskiktet) här släppt/aldrig satt ordentligt på plats?

Jag vill gärna få lite råd från er som har kunskap om detta eftersom det tar lite tid att få ta i en fackman.

Det är en brf, byggd 2013.
 
  • Närbild av smutsig tvättmaskinpackning med mögel och kalkavlagringar synliga. Behov av rengöring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på smutsig tvättmaskinspackning med mögel och smutsansamling. Behöver rengöring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som att du har en brunn med klämring och att duken möjligtvis är för liten och har lossnat. Det ska gå att ta loss klämringen, kanske får du tillbaka ringen med duken under sedan.
 
Tack för svar. Jag känner mig inte bekväm med att försöka detta själv. Kan man ta hjälp av någon? Är det vvs eller vem kan hjälpa till med detta?
 
En vän med starka nypor ?
 
Hmm... Är det alltså bara att dra loss den och tycka fast den igen? Är det fjädring i eller hur funkar den?
 
L Lisa Johansson78 skrev:
Hmm... Är det alltså bara att dra loss den och tycka fast den igen? Är det fjädring i eller hur funkar den?
Precis
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.