Håller på med badrumsrenoveringen och det är alldeles strax dags att få på tätskiktet.
Vi skall ha plastmatta på golvet och kakel på väggarna och frågan är nu hur jag behöver göra med tätskiktet i skarven golv-vägg. Eftersom det är plastmatta, så behöver jag ju inget tätskikt på golvet, men hur långt ner behöver jag dra tätskiktet på väggen? Skall jag dra ner det och vika ut på golvet innan plastmattan, eller sätter jag det när plastmattan är på plats?
 
Spontant (OBS, jag är inte våtrumscertifierad på något sätt) så låter ju alternativ 1 inte fullt tillräckligt, då skulle ju vatten som rinner längs väggen kunna leta sig in under plastmattan.
 
Står inte detta i instruktionerna för ditt golv alternativt branschreglerna för GVK (som jag antar skall följas när det gäller våtrumsmatta)?
 
Du ska lägga mattan först, tätskiktet ska överlappa minst 50mm tror jag det är, mattan ska ruggas där tätskiktet ska anslutas, läs monteringsanvisningen för ditt tätskikt där SKA det stå, annars ringer du teknisk support och frågar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.