Halli hallå! Som tidigare trådar visar så är jag i fullgång med mitt evighetsprojekt (badrummet), men det börjar närma sig slutet.

Jag ska använda folie som tätskikt och har ett par funderingar:

Fråga 1: ska jag spackla alla skarvar och skruvhål med våtrumsspackel på gipsen innan jag applicerar tätskiktet? Väggarna ska kaklas. Och ifall det inte behövs, försämrar jag något genom att spackla det? Vill ha så jämna väggar som möjligt för ska kakla själv.

Fråga 2: jag har ett fönster som sitter typ 60 cm från duschen. Det är trä (se bild), funkar det om jag har folie till kanten runt hela fönstret och även inne på träet och sen sätter kantlisterna över? Jag tycker det borde bli tätt för det blir samma övergång som från vägg till golv? Jag tänkte foga emellan gipset och träet så den inte blir nån springa där

Tack på förhand
Mvh Andreas
 
  • Frostat glasfönster omgivet av träkarm i ett badrum under renovering med gipsskivor på väggarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gipsvägg med omonterade skruvhål nära ett fönster med texturerat glas i ett ofärdigt badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
A Ambitiösabob skrev:
Fråga 1: ska jag spackla alla skarvar och skruvhål med våtrumsspackel på gipsen innan jag applicerar tätskiktet?
Kolla monteringsinstruktionen. Normalt står det nog där att man inte skall spackla för att det försämrar vidhäftningen. Så var det iallafall när jag gjorde mitt badrum, vilket förvisso var ett tag sedan.
 
C cpalm skrev:
Kolla monteringsinstruktionen. Normalt står det nog där att man inte skall spackla för att det försämrar vidhäftningen. Så var det iallafall när jag gjorde mitt badrum, vilket förvisso var ett tag sedan.
Okej, tänkte köra med kiilto så får forska lite i det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.