Håller på med tätskiktet på golvet. Använder Maxit Deitermann.
Har sedan tidigare tätskiktat väggarna och satt en remsa i golv/vägg-vinkeln, samt primat och lagt tätskikt över den, sammanlagt ca 15 cm ut på golvet enligt instruktionerna. Läser nu att jag ska överlappa med minst 2 cm in på det tidigare lagda tätskiktet. Det betyder alltså att jag inte behöver gå ända ut i kanterna på golvet med tätskiktet nu? Är ju som sagt en remsa där som ju bör vara helt tät, då det är samma material som Maxits tätmatta. Ska väl då räcka att tätskikta in en bit på den remsan?

Har jag uppfattat rätt?
 
Ja, i princip. Fast ofta är det en del fixspill på tätskiktet, så ju mer överlapp desto bättre. Jag kan inte se något skäl att inte tätskikta in så nära väggen du kan, du kan ju knappast spara någonting på att inte göra det.
 
Jag kör på så nära jag kan med rollern, har dock ingen bra pensel att köra ända intill med, utan då blir det alldeles för tunt.
 
Ah, då förstår jag. Nej det räcker att gå så nära du kan med rollern, då får du ju ett överlapp på kanske 12 cm eller så. Inga problem.
 
Låter fint. Då ska jag strax gå in och lägga på fjärde lagret. Blir minst fem, kör på tills hinken är slut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.