Ska slå ut ett par väggar för att får större toalett med kombinerat grovrum. Rummet kommer att bli 3x3,5 meter så i runda slängar 11 kvadrat.

Ska klinka golvet och kakla större delen av väggarna. Jag vet att man inte behöver tätskikt där inte vatten kommer åt, tex. långt från badkar/handfat etc. men tänkte vara ordentlig och göra det i hela rummet för säkerhets skull.

Rummet är på nedre plan och direkt på platta, det ligger i daxläget plastmatta här med tätskikt som jag ska ta bort.
Väggarna är gipsväggar som tidigare har haft våttapet som jag ska ta bort.

Nu till själva frågan eller frågorna snarare.

Tätskikt - Vad finns det för olika sorters tätskikt och vad är fördelarna med dem ? Typ massa eller väv etc.

Målning - Går det att måla direkt på ett tätskikt ? Och i så fall, är et någon speciell sorts färg man ska använda ?
 
Jag kan rekomendera ditermann eller optiroc, båda väldigt lätta att jobba med, och man kan måla direkt på tätskicktet med våtrumsfärg
 
eson, vilket tätskikt brukar du köra under kakel och klinkers i våtrum?
 
KarlXII skrev:
eson, vilket tätskikt brukar du köra  under kakel och klinkers i våtrum?
ditermann superflex1 och optiroc serpo554 är dom jag jobbar med. Dom är marknads ledande och helt klart bäst enligt mitt tycke :)
 
Är det någon som har hittat en bra instruktion, på detta med tätskickt/primers, på webben?
 
Olfe skrev:
Är det någon som har hittat en bra instruktion, på detta med tätskickt/primers, på webben?
De flesta är ganska lika (arbetsmässigt). Sen så skiljer de sig lite smått med remsor och sådant.
Har för mig att en del tillverkare har instruktioner på sina sidor hur man gör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.