Hej! Målade om fönstren med linoljefärg och bytte tätning (Tesa, p-profil) Även om färgen nu är helt genomhärdad fastnar/klibbar tätningen mot bågen och lämnar lite rester mot den.

Nån som har upplevt samma sak? Kan man göra något så att det inte händer med de andra fönster jag renoverar?
 
  • Fönsterfönster med öppningshandtag, vit karm, suddig bakgrund av trädgård och grönska, dagtid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stryk på listen med ett vanligt stearinljus som du värmt så det är mjukt och prova, det blir en lite fett yta som inte fastnar, sen kanske och jag vet inte om du måste göra det flera ggr under året, men det märker du.
 
  • Gilla
Benjamin1983
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Stryk på listen med ett vanligt stearinljus som du värmt så det är mjukt och prova, det blir en lite fett yta som inte fastnar, sen kanske och jag vet inte om du måste göra det flera ggr under året, men det märker du.
Tack för tippset. Har du provat det själv?
 
Inte direkt på en sådan list, är det en av skumgummityp så fastnar dom alltid oavsett målning eller inte, det blir som på vintern med bildörrarna, fryser och listen kan gå sönder, stearin duger bra där. Du får prova inget händer som är av ondo.
 
  • Gilla
Benjamin1983
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.