Hej,
Jag har tänkt att jag ska byta ut tätningslisterna till mina fönster. När jag lossar de befintliga listerna så har de dock en profil som jag inte lyckas hitta i något butikssortiment. Någon som vet om det finns att köpa?

Listen ser ut som ett V eller L där den högra utstickande delen passar in i en skåra i fönsterkarmen. Vänstra sidan sitter mot fönsterramen (öppnas utåt).

Kanske kan vara ett alternativ att sätta en O-list eller dylikt men jag är lite osäker på hur Jag ska fästa den med tanke på skåran.

Tack på förhand.
Hälsningar,
Johan
 
  • En person håller en v-formad tätningslist avsedd för fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en vit fönsterkarm med en gammal V- eller L-formad tätningslist.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kolla leifarvidsson.se
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
S Scrangle skrev:
Hej,
Jag har tänkt att jag ska byta ut tätningslisterna till mina fönster. När jag lossar de befintliga listerna så har de dock en profil som jag inte lyckas hitta i något butikssortiment. Någon som vet om det finns att köpa?

Listen ser ut som ett V eller L där den högra utstickande delen passar in i en skåra i fönsterkarmen. Vänstra sidan sitter mot fönsterramen (öppnas utåt).

Kanske kan vara ett alternativ att sätta en O-list eller dylikt men jag är lite osäker på hur Jag ska fästa den med tanke på skåran.

Tack på förhand.
Hälsningar,
Johan
Jag tycker det ser ut att passa bättre med P-list i så fall. Sök på "P-list sågspår" eller liknande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.