Hej,

Braskamin...

Hur i H-E får man fast tätningslisten i gummi? Alltså den listen som sitter och tätar mellan täckplåten och skorstenen?

Man kunde tro att det bara är att trycka dit den, men det är omöjligt. Några hemliga verktyg till detta?

Tack för snabba svar...
 
Finns manual för detta men just detta steget är inte beskrivet mer än "gör det". Med täckplåt menar jag den som sitter mot innertaket!
 
Mikael_L
Vilket skorstenssystem pratar vi om?
 
permeter
 
Mikael_L
Jag har en premodulskorsten, så jag är nog inte till någon hjälp då .... :|
 
ows skrev:
Hej,

Braskamin...

Hur i H-E får man fast tätningslisten i gummi? Alltså den listen som sitter och tätar mellan täckplåten och skorstenen?

Man kunde tro att det bara är att trycka dit den, men det är omöjligt. Några hemliga verktyg till detta?

Tack för snabba svar...
Gjorde detta så här dags förra året. Det är bra om man är 4 händer och börjar med ena halvan. I den plåten kan du sätta dit listen innan du närmar dig skorstenen. Fäst sedan denna plåt löst med en skruv uppe och en nere så den sitter men kan justeras. Andra halvan kräver mer tålamod... Testa med att dra resten av listen runt skorstenen och ta sedan och närma dig med plåten så du kommer så nära så du kan börja justera gummit så att det så småningom passar börjar passa. Jobba dig runt och ha tålamod... Lycka till!
 
Tack, har testat den metoden innan jag postade. Får det inte att funka så bra. Hade hoppats att det fanns något trick för att få allt på plats.

God jul d^_^b
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.