Köpte ett garage utav min husleverantör, byggsats där allt nästan är klart.
Stött på ett dilemma när det gäller taket. Yttertaket består inte utav råspont utan skivor, oljehärdad plyfa med förmonterad läkt. "Bara" att lägga på plats och spika fast.
Problemet. Vid varje skivskarv/överlappning över takstol ska det mellan takstol och plyfa ligga en gummilist/remsa. Denna skall täta mellan överlappningen helt enkelt.

Nu är det så att jag innan garageporten monterades och sidodörren fick sitt lås haft besök där man stulit skruv, spik och lite annat. Efter besöketsaknar jag även resterande av dessa lister ( till de 4 sista skivorna). Frågan är, borde jag inte eg kunna ersätta denna tätningen med ex. Silicon eller dyligt?

Har letat efter liknande remsor utan resultat.
 
Tråkigt att du fått den typen av besök! Det känns så onödigt, för det ställer ofta till det mer för den som drabbats jämfört med "vinsten" för tjuvarna.

Jag vet inte riktigt vad det är för remsor men den känns som man vill ha det ordentligt när man bygger nytt och inte köra "hitte-på"-lösningar på en del av byggnaden.

Kan du inte ringa husleverantören och be att de skickar några remsor till? De kan inte kosta många kronor, så ja gissar att de kanske kan bjuda på det. Annars kan de kanske tipsa dig om var man kan få tag på sådana remsor.

Lycka till!
 
Visst är det så.

Har pratat m min kontakt hos lev men inte fått svar huruvida jag kan få nya remsor.
är inte en vän av väntan, därav mina tankar om annan ev snabbare lösning än av att just vänta på andra... :)

tack för svar..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.