Hej, alla duktiga vänner, hur ser min halvårsgamla golvbrunn ut, ok eller fel?
Andra bilden visar överkant där cement har lossnat med hål, är det ok?
Tacksam för svar, eftersom jag är en orolig figur.
Översiktsbild av en golvbrunn omgiven av kakel, med synligt slitage och lossnat cement vid kanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på golvbrunn med synlig rost och lossat cement vid kanten, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser mest ut som att någon kladdat lite väl med tätskiktet, det gröna du ser lite här och var är alltså tätskikt/limmet som man använder för att fästa våtrumsfolien, tycker mig se en duk som går in under klämringen vilket är bra, om än en lite smutsig sådan, hur ofta gör du rent golvbrunnen?

Det som ser ut som cement är fixet som använts för att sätta fast ramen till silen, är inte hela världen men samma där, någon har nog kladdat mer än dragit fina jämna drag med fixkammen.

Skickar med en bild på min golvbrunn som är drygt ett år gammal som referens.
 
  • Golvbrunn med synligt blått tätskikt och vit våtrumsfolie, lite smuts och kladd av fix runt silramen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
S0MMER S0MMER skrev:
Ser mest ut som att någon kladdat lite väl med tätskiktet, det gröna du ser lite här och var är alltså tätskikt/limmet som man använder för att fästa våtrumsfolien, tycker mig se en duk som går in under klämringen vilket är bra, om än en lite smutsig sådan, hur ofta gör du rent golvbrunnen?

Det som ser ut som cement är fixet som använts för att sätta fast ramen till silen, är inte hela världen men samma där, någon har nog kladdat mer än dragit fina jämna drag med fixkammen.

Skickar med en bild på min golvbrunn som är drygt ett år gammal som referens.
Tack för en bild på en väl rengjord golvbrunn,värre har man sett på detta forum minsann! ;)
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
janwide
Handyman 1 skrev:
Tack för en bild på en väl rengjord golvbrunn,värre har man sett på detta forum minsann! ;)
Kanske dags att starta en tråd om renaste golvbrunnen :p
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
S0MMER S0MMER skrev:
Ser mest ut som att någon kladdat lite väl med tätskiktet, det gröna du ser lite här och var är alltså tätskikt/limmet som man använder för att fästa våtrumsfolien, tycker mig se en duk som går in under klämringen vilket är bra, om än en lite smutsig sådan, hur ofta gör du rent golvbrunnen?

Det som ser ut som cement är fixet som använts för att sätta fast ramen till silen, är inte hela världen men samma där, någon har nog kladdat mer än dragit fina jämna drag med fixkammen.

Skickar med en bild på min golvbrunn som är drygt ett år gammal som referens.
ska man fylla i det som saknas vud kanten där det är hl rakt in?
 
Behövs inte enligt mig, det fyller ingen funktion, fixet tätar inget det är bara ”lim” till klinker och silens ram, och så länge ramen sitter fast ordentligt så är det lugnt. Det ser inte så kul ut kanske men det är ingen fara så länge tätskiktet mår bra.
 
janwide janwide skrev:
Kanske dags att starta en tråd om renaste golvbrunnen :p
Du! Ingen dum idé... jag kör :rofl:
 
  • Haha
janwide
  • Laddar…
S0MMER S0MMER skrev:
Behövs inte enligt mig, det fyller ingen funktion, fixet tätar inget det är bara ”lim” till klinker och silens ram, och så länge ramen sitter fast ordentligt så är det lugnt. Det ser inte så kul ut kanske men det är ingen fara så länge tätskiktet mår bra.
Ok, tack för hjälpen, nu kan jag sova gott igen.
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.